سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت

جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت
از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت یا سامانه سخا گذرنامه (egozar.epolice.ir) توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا با هدف صدور گذرنامههای الکترونیکی یا بیومتریک ایرانیان راهاندازی شده است. کلیه افراد واجد شرایط میتوانند با مراجعه به این سامانه، درخواست خود را برای دریافت گذرنامه الکترونیکی ثبت نمایند.
در گذشته، متقاضیان دریافت گذرنامه ملزم بودند برای ثبت درخواست و ارائه مدارک مورد نیاز، به یکی از دفاتر خدمات پلیس +10 مراجعه کنند که این فرآیند زمانبر و پرهزینه بود. این روند تا زمانی ادامه داشت که پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، با هدف کاهش مراجعه حضوری متقاضیان به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی، اقدام به راهاندازی سامانه ثبتنام اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی به آدرس egozar.epolice.ir نمود.
با توجه به این که فرآیند ثبتنام اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی تنها بر اساس دستورالعملهای موجود در سایت امکانپذیر است، در این مقاله به معرفی سامانه ثبتنام اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی به آدرس egozar.epolice.ir پرداخته و همچنین نحوه ورود و ثبتنام در سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی و سایت تمدید گذرنامه غیرحضوری egozar.epolice.ir شرح داده خواهد شد.

سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت
سامانه ثبتنام اینترنتی پاسپورت، به آدرس egozar.epolice.ir، از سوی پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا بهمنظور تسهیل فرآیند درخواست گذرنامه و کاهش نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان به دفاتر پلیس +10 راهاندازی شده است. این سامانه به افراد واجد شرایط این امکان را میدهد که بهصورت آنلاین درخواست گذرنامه الکترونیکی یا بیومتریک خود را ثبت کرده و مراحل لازم را بهطور کامل از طریق اینترنت انجام دهند.
فرآیند ثبتنام در سامانه بهصورت گامبهگام و طبق دستورالعملهای خاص سایت انجام میشود. متقاضیان پس از ورود به سامانه، میبایست اطلاعات شخصی خود را وارد کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند. همچنین، این سامانه به کاربران امکان میدهد تا از طریق اینترنت و بدون نیاز به مراجعه حضوری، اقدامات لازم برای دریافت گذرنامه خود را جهت خروج از کشور دانشجویان تکمیل کنند.
سامانه ثبتنام اینترنتی پاسپورت همچنین برای افرادی که گذرنامه خود را به پایان رساندهاند و قصد تمدید آن را دارند، امکان تمدید غیرحضوری گذرنامه را فراهم میآورد. این فرآیند ساده و سریع بهویژه برای افرادی که در نقاط دور از مراکز خدماتی زندگی میکنند، بسیار مفید است و موجب صرفهجویی در وقت و هزینه متقاضیان میشود.
سامانه ثبتنام آنلاین برای درخواست گذرنامه الکترونیکی در egozar.epolice.ir
قبل از راهاندازی سامانه ثبتنام اینترنتی درخواست گذرنامه الکترونیکی egozar.epolice.ir، متقاضیان دریافت گذرنامه ملزم به پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق سامانه مربوطه و همچنین مراجعه حضوری به یکی از دفاتر خدمات پلیس +10 جهت ثبت درخواست و تحویل مدارک بودند. این فرآیند علاوه بر هزینهبر بودن، زمان زیادی را نیز از متقاضیان میگرفت.
با توجه به سیاست الکترونیکیسازی خدمات دولتی و ضرورت کاهش مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی، بهویژه با توجه به شرایط بحران کرونا، پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا اقدام به راهاندازی سامانه ثبتنام اینترنتی درخواست گذرنامه غیرحضوری egozar.epolice.ir نمود. این سامانه بهمنظور تسهیل فرآیند صدور گذرنامه برای ایرانیان داخل کشور و کاهش نیاز به مراجعه حضوری طراحی شده است. همچنین، همزمان با این سامانه، سایت نوبتدهی اینترنتی دفاتر پلیس +10 و سامانه میخک برای ایرانیان خارج از کشور نیز راهاندازی شده است.
نکته قابل توجه در رابطه با این سامانه آن است که متقاضیان گذرنامه الکترونیکی برای ثبت درخواست خود باید ابتدا در یکی از دفاتر خدمات پلیس +10 مراحل احراز هویت حضوری را انجام دهند. پس از تکمیل فرآیند احراز هویت، متقاضیان برای مدت سه سال قادر خواهند بود درخواستهای خود را بهصورت آنلاین از طریق سامانه egozar.epolice.ir ثبت کنند.

ورود به سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی در egozar.epolice.ir
برای استفاده از خدمات سایت ثبتنام اینترنتی درخواست گذرنامه غیرحضوری و انجام ثبتنام پاسپورت، ابتدا افراد باید وارد سامانه مربوطه شوند. در این بخش، نحوه ورود به سامانه egozar.epolice.ir جهت ثبتنام پاسپورت توضیح داده میشود که مطابق با راهنمای تصویری زیر قابل مشاهده است.
راهنمای گام به گام ورود به سامانه ثبت نام پاسپورت
متقاضیان برای ورود به سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی egozar.epolice.ir باید آدرس egozar.epolice.ir را در مرورگر تلفن همراه خود وارد کنند. پس از این کار، صفحهای مشابه تصویر زیر برای آنها نمایش داده میشود. در این مرحله، باید نام کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبتنام در سامانه انتخاب کردهاند را همراه با کد امنیتی موجود در تصویر وارد کرده و سپس بر روی گزینه «ورود» کلیک کنند.

شایان ذکر است که افرادی که قبلاً در سامانه ثبتنام نکردهاند، ابتدا باید فرآیند ثبتنام را در سامانه انجام دهند. همچنین، دریافت گذرنامه همانند دیگر خدمات دولتی نیازمند پرداخت هزینههایی است.
راهنمای ثبتنام گذرنامه غیرحضوری الکترونیکی در egozar.epolice.ir
پس از معرفی سامانه ثبت نام گذرنامه الکترونیکی egozar.epolice.ir و نحوه ورود به آن در بخشهای قبلی، در این بخش به توضیح نحوه ثبتنام برای دریافت گذرنامه غیرحضوری الکترونیکی در این سامانه پرداخته خواهد شد.
راهنمای تصویری ثبتنام و درخواست گذرنامه غیرحضوری الکترونیکی
متقاضیان برای ثبتنام گذرنامه غیرحضوری الکترونیکی ابتدا باید آدرس egozar.epolice.ir را در مرورگر تلفن همراه خود وارد کنند. سپس، باید نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود در هنگام ثبتنام، به همراه کد امنیتی موجود در تصویر را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنند.

پس از کلیک بر روی گزینه “ورود”، کاربران وارد سایت خواهند شد. در این مرحله، باید بر روی گزینه “خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه” کلیک کرده و از میان گزینههای نمایش داده شده، گزینه “درخواست صدور یا تمدید گذرنامه” را انتخاب کنند.

پس از آن، کاربران باید بر روی گزینه “درخواست گذرنامه” کلیک کنند.

در این مرحله، کاربران وارد فرآیند درخواست گذرنامه غیرحضوری میشوند و باید قوانین و اطلاعات شخصی خود را در سامانه تایید کنند.

پس از گذراندن مراحل مربوط به قوانین و ثبت درخواست، اطلاعات فرد و سایر جزئیات درخواست گذرنامه وارد سامانه میشود. سپس درخواست گذرنامه متقاضیان در سایت رسمی اداره گذرنامه ثبت شده و برای بررسیهای لازم به پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال خواهد شد.
وبسایت تمدید گذرنامه غیرحضوری در egozar.epolice.ir
تا کنون، نحوه استفاده از سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت درخواست گذرنامه غیرحضوری egozar.epolice.ir، ورود به سامانه صدور گذرنامه الکترونیکی egozar.epolice.ir و فرآیند ثبتنام گذرنامه غیرحضوری الکترونیکی egozar.epolice.ir توضیح داده شده است. در این بخش، به فرآیند تمدید گذرنامه غیرحضوری در سایت egozar.epolice.ir پرداخته خواهد شد.
راهنمای تصویری تمدید گذرنامه غیرحضوری egozar.epolice.ir
متقاضیان برای تمدید گذرنامه و ثبتنام پاسپورت به صورت الکترونیکی باید آدرس سامانه درخواست گذرنامه به نشانی egozar.epolice.ir را در مرورگر تلفن همراه خود وارد کنند. سپس، پس از وارد کردن نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور انتخابی که در مراحل ثبتنام آنلاین پاسپورت در سامانه وارد کردهاند، کد امنیتی درج شده در تصویر را وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک کنند.

سپس باید بر روی گزینه “خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه” کلیک کرده و از میان گزینههای نمایش داده شده، گزینه “درخواست صدور یا تمدید گذرنامه” را انتخاب کنند.

سپس باید بر روی گزینه “درخواست گذرنامه” کلیک کنند.

در این مرحله، افراد باید مراحل نمایش داده شده را به ترتیب و یکی پس از دیگری برای ثبت درخواست تمدید گذرنامه طی کنند.

بدین ترتیب، درخواست تمدید گذرنامه و ثبتنام آنلاین پاسپورت در سامانه سخا گذرنامه ثبت شده و جهت بررسی به پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال خواهد شد.
سوالات پرتکرار درباره سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت
در اینجا به برخی از سوالات متداول درباره سامانه ثبتنام اینترنتی پاسپورت پاسخ داده میشود:
1. چگونه میتوانم وارد سامانه ثبتنام اینترنتی پاسپورت شوم؟
برای ورود به سامانه، کافی است آدرس egozar.epolice.ir را در مرورگر خود وارد کنید و سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
2. آیا برای ثبتنام در سامانه نیاز به مراجعه حضوری به دفتر پلیس +10 دارم؟
بله، برای ثبتنام در سامانه، ابتدا باید احراز هویت خود را در یکی از دفاتر پلیس +10 انجام دهید و سپس برای مدت 3 سال میتوانید از خدمات آنلاین سامانه استفاده کنید.
3. آیا میتوانم از سامانه برای تمدید گذرنامه استفاده کنم؟
بله، سامانه امکان درخواست تمدید گذرنامه را به صورت غیرحضوری نیز فراهم کرده است.
4. آیا برای ثبتنام اینترنتی پاسپورت هزینهای وجود دارد؟
بله، دریافت گذرنامه شامل هزینههایی است که باید در زمان ثبت درخواست پرداخت شود.
5. آیا میتوانم برای اعضای خانواده نیز درخواست گذرنامه ثبت کنم؟
ثبتنام برای هر فرد بهطور مستقل انجام میشود و باید اطلاعات مربوط به هر شخص به طور جداگانه وارد شود.
6. چگونه میتوانم وضعیت درخواست خود را پیگیری کنم؟
پس از ثبت درخواست، میتوانید از طریق سامانه وضعیت درخواست خود را پیگیری کنید تا اطلاعاتی درباره فرآیند بررسی و صدور گذرنامه دریافت کنید.
7. چه اطلاعاتی برای ثبتنام در سامانه نیاز است؟
برای ثبتنام، به اطلاعات شخصی مانند کد ملی، شماره تماس و آدرس پست الکترونیکی نیاز دارید. همچنین باید مدارک شناسایی خود را بارگذاری کنید.
8. آیا امکان اصلاح اطلاعات ثبت شده وجود دارد؟
پس از ثبت درخواست، در صورت وجود خطا، باید از طریق سامانه یا دفاتر پلیس +10 برای اصلاح اطلاعات اقدام کنید.

جمع بندی
سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت (egozaar.epolice.ir) با هدف تسهیل فرآیند دریافت گذرنامه برای شهروندان ایرانی و کاهش نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 راهاندازی شده است. این سامانه به افراد واجد شرایط این امکان را میدهد تا بهصورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی، درخواست خود را برای دریافت یا تمدید گذرنامه ثبت کنند. این فرآیند آنلاین موجب صرفهجویی در زمان و هزینه متقاضیان میشود.
برای استفاده از سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت، ابتدا متقاضیان باید در یکی از دفاتر پلیس +10 احراز هویت شوند و پس از آن میتوانند برای مدت سه سال از خدمات آنلاین ثبتنام گذرنامه بهرهمند شوند. ثبتنام در سامانه با وارد کردن اطلاعات شخصی و مدارک مورد نیاز انجام میشود، و پس از آن درخواستها برای بررسی به پلیس مهاجرت و گذرنامه ارسال میشود.
این سامانه همچنین برای تمدید گذرنامه نیز کاربرد دارد و کاربران میتوانند با وارد کردن اطلاعات خود و پرداخت هزینههای مربوطه، درخواست تمدید گذرنامه را ثبت کنند. بهطور کلی، سامانه ثبتنام اینترنتی پاسپورت، رویکردی نوین در ارائه خدمات دولتی است که دسترسی آسانتر و سریعتری به خدمات مرتبط با گذرنامه را برای شهروندان فراهم میکند.
جهت مشاوره تلفنی در زمینه سامانه ثبت نام اینترنتی پاسپورت
از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷-_۹۰۹- (بدون پیش شماره) تماس بگیرید
پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل