جهت مشاوره با تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره  ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹  (بدون نیاز پیش شماره) تماس بگیرید.

ترمیم نمره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نحوه و شرایط ترمیم معدل دانشگاه ازاد

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترمیم نمره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

آیا تا به حال پیش آمده است که در دانشگاه آزاد درسی را با نمره پایین گذرانده باشید و این نمره بر معدل کل شما تأثیر منفی بگذارد؟ ترمیم نمره دانشگاه آزاد راه‌حلی عالی برای این مشکل است. در این مقاله جامع، به طور کامل با شرایط، مراحل، مزایا و معایب ترمیم نمره در دانشگاه آزاد آشنا خواهید شد. پس تا انتهای این مطلب با ذهن آگاهانه همراه باشید.

ترمیم نمره دانشگاه آزاد چیست؟

ترمیم نمره دانشگاه آزاد به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا دروسی را که قبلا با نمره پایین گذرانده‌اند، مجددا امتحان دهند و در صورت کسب نمره بالاتر، معدل کل خود را بهبود بخشند. این فرصت برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد فراهم شده است و در واقع فرصتی دوباره برای بهبود نمرات و معدل در دانشگاه آزاد می باشد.

شرایط ترمیم نمره دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی به منظور جبران فرصت‌های از دست رفته و ارتقای سطح علمی دانشجویان، طرح ترمیم نمره را ارائه کرده است.

این طرح به دانشجویانی که در گذشته در برخی از دروس نمره پایینی کسب کرده‌اند، فرصتی دوباره می‌دهد تا با گذراندن مجدد آن دروس و کسب نمره بالاتر، معدل خود را بهبود بخشند.

  منابع کنکور اختصاصی تربیت معلم ۱۴۰۴

شرکت در فرآیند ترمیم نمره دانشگاه آزاد مستلزم شرایط خاصی است و شما تحت شرای طو ضوابطی می توانید در این روند شرکت کرده و نمرات و معدل خود را بهبود بخشید.

چه کسانی می‌توانند از ترمیم نمره دانشگاه آزاد استفاده کنند؟

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد می‌توانند از این طرح استفاده کنند. دانشجویان مقطع دکتری امکان شرکت در فرآیند ترمیم نمره دانشگاه آزاد را نخواهند داشت.

البته لازم به ذکر است که برای استفاده از ترمیم نمره، شرایط خاصی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • همان طور که پیش از این هم گفته دانشجویان مقطع دکتری نمی توانند در طرح ترمیم نمره دانشگاه آزاد شرکت نمایند و این طرح برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل اجرا است.
  • دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی در صورت داشتن نمره پایین تر از 12 و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در صورت وجود نمره پایین تر از 14 می توانند از طرح ترمیم نمره دانشگاه آزاد استفاده کنند.
  • دانشجویان می توانند برای حداکثر سه درس ( 6 واحد مازاد بر واحدهای انتخابی) نسبت به ترمیم نمره اقدام کنند.
  • دانشجویان مجاز به انتخاب حداکثر 3 درس یعنی 6 واحد مازاد بر واحد های انتخابی خود هستند.
  • دانشجویان، یکبار در طول سال تحصیلی و به شرط عدم اتمام سنوات می توانند در این فرآیند بدون پرداخت شهریه شرکت کنند
  • در صورتیکه دانشجو پس از شرکت در طرح ترمیم نمره بتواند نمره ی بالاتری کسب کند نمره جدید برای او لحاظ خواهد شد. در غیر این صورت و در صورت کسب نمره پایین تر، همان نمره ی قبلی برای او در نظر گرفته می شود.
  سن ورود به اول ابتدایی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

توجه: برخی از واحدهای دانشگاه آزاد ممکن است شرایط خاص دیگری برای ترمیم نمره داشته باشند. توصیه می‌شود حتما قبل از هر اقدامی، با واحد آموزش یا مسئول گروه آموزشی خود مشورت کنید.

مراحل ترمیم نمره دانشگاه آزاد

روند ترمیم نمره دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  1. دریافت فرم درخواست ترمیم نمره: ابتدا باید فرم درخواست ترمیم نمره را از واحد آموزش دانشگاه خود دریافت کرده و آن را تکمیل کنید.
  2. ارائه مدارک لازم: مدارک مورد نیاز، از جمله فرم تکمیل شده، ریزنمرات، کارت دانشجویی و … را به واحد آموزش تحویل دهید.
  3. بررسی درخواست: واحد آموزش درخواست شما را بررسی می‌کند و در صورت تایید شرایط، مجوز ترمیم نمره را صادر می‌کند.
  4. انتخاب واحد ترمیمی: با مجوز صادر شده، می‌توانید در زمان انتخاب واحدهای درسی ترم بعد، درس مورد نظر را برای ترمیم انتخاب کنید.
  5. مطالعه و شرکت در امتحان: در ترم تحصیلی مربوطه، با جدیت برای درس مورد نظر مطالعه کنید و در امتحان نهایی آن شرکت کنید. نمره نهایی شما در امتحان ترمیمی، جایگزین نمره قبلی خواهد شد.

نکاتی برای موفقیت در ترمیم نمره

  • از اساتید و همکلاسی‌های خود کمک بگیرید.
  • در کلاس‌های تقویتی یا گروه‌های مطالعه شرکت کنید.
  • به طور مرتب درس بخوانید و برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید.
  • در زمان امتحان، استرس خود را کنترل کنید و با تمرکز کامل به سوالات پاسخ دهید.

مزایای ترمیم نمره دانشگاه آزاد

ترمیم نمره دانشگاه آزاد مزایای متعددی برای دانشجویان به همراه دارد، از جمله:

  • افزایش معدل کل: با کسب نمره بالاتر در ترمیم نمره، معدل کل دانشجو نیز افزایش می‌یابد. این امر می‌تواند برای فارغ‌التحصیلی، شرکت در آزمون‌های کارشناسی ارشد، دریافت بورسیه‌های تحصیلی و پیدا کردن شغل مفید باشد.
  • جبران فرصت‌های از دست رفته: ترمیم نمره به دانشجویانی که به هر دلیلی در گذشته نتوانسته‌اند نمره خوبی کسب کنند، فرصتی دوباره می‌دهد تا عملکرد خود را بهبود بخشند.
  • تقویت رزومه تحصیلی: داشتن معدل بالاتر در دانشگاه، باعث تقویت رزومه تحصیلی دانشجو می‌شود و در رقابت‌های علمی و شغلی امتیاز بالاتری به او می‌دهد.
  • افزایش اعتماد به نفس: قبولی در ترمیم نمره و کسب نمره بالاتر می‌تواند اعتماد به نفس دانشجو را در ادامه تحصیل یا ورود به بازار کار افزایش دهد.
  دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

توجه: برخی از واحدهای دانشگاه آزاد ممکن است شرایط خاص دیگری برای ترمیم نمره داشته باشند. توصیه می‌شود حتما قبل از هر اقدامی، با واحد آموزش یا مسئول گروه آموزشی خود مشورت کنید.

دروس قابل ترمیم معدل در دانشگاه آزاد

پیش از این در مورد شرایط ترمیم نمره در دانشگاه آزاد به طور کامل توضیح داده شد اما باید بدانید که طرح ترمیم نمره برای کلیه دروس و واحدهای درسی دانشجویان اجرا نمی شود. به عبارتی ترمیم نمره دانشگاه آزاد تنها مخصوص دروس نظری می باشد. البته دروس نظری که به طور عادی گذارنده شده اند و تخلفی صورت نگرفته باشد. در صورتی که دانشجو در دروسی از سوی کمیته انضباطی مردود شده باشد یا اخراج ( از کلاس یا درس) وجود داشته باشد، دانشجو نمی تواند در آن دروس از فرآیند ترمیم نمره استفاده کند.

همان طور که اشاره شد ترمیم نمره دانشگاه آزاد مخصوص دروس نظری (دروس نظری تخصصی که شامل واحد عملی نیستند) بوده و برای دروس عمومی و عملی امکان پذیر نیست.

جمع‌بندی

ترمیم نمره دانشگاه آزاد فرصتی عالی برای دانشجویانی است که به هر دلیلی در گذشته نتوانسته‌اند نمره خوبی کسب کنند. با استفاده از این طرح، می‌توانید معدل خود را بهبود بخشید، رزومه تحصیلی خود را تقویت کنید و در رقابت‌های علمی و شغلی موفق‌تر باشید.

توجه: این جدول فقط شامل اطلاعات کلی درباره دروس قابل ترمیم معدل در دانشگاه آزاد است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، حتما با واحد آموزش یا مسئول گروه آموزشی خود مشورت کنید.

سوالات متداول درباره ترمیم نمره دانشگاه آزاد

 آیا ترمیم نمره در مقطع کارشناسی ارشد هم امکان‌پذیر است؟
بله، ترمیم نمره در مقطع کارشناسی ارشد نیز امکان‌پذیر است، اما دانشجو باید قبل از دفاع از پایان‌نامه اقدام به ترمیم نمره کند.

  حداقل معدل برای رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

 آیا ترمیم نمره در مقطع کاردانی برای درسی که قبلا با نمره 14 پاس شده است، امکان‌پذیر است؟
خیر، در مقطع کاردانی ، برای نمرات دروسی که کمتر از 12 باشند امکان ترمیم نمره وجود دارد.

 آیا دانشجویان انصرافی می‌توانند از ترمیم نمره استفاده کنند؟
خیر، دانشجویان انصرافی امکان استفاده از ترمیم نمره را ندارند.

ترمیم نمره در مقطع دکتری دانشگاه آزاد امکان پذیر است؟
دانشجویان مقطع دکتری نمی توانند در طرح ترمیم نمره دانشگاه آزاد شرکت نمایند و این طرح برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل اجرا است.

در ذهن آگاهانه، به روزترین اطلاعات و جامع‌ترین راهنمایی‌ها را در زمینه‌های مختلف تحصیلی از جمله ترمیم نمره دانشگاه آزاد، انتخاب رشته، کارشناسی ارشد، آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری، بورسیه‌های تحصیلی و مهاجرت تحصیلی در اختیار خواهید داشت.

امتیاز به مقاله

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ترمیم نمره دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا