جهت مشاوره با تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره  ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹  (بدون نیاز پیش شماره) تماس بگیرید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

در این مقاله به موضوع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پرداخته شده است. دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور، با ارائه ی طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف، فرصتی مناسب برای ادامه تحصیل و ارتقای سطح علمی علاقه مندان فراهم می سازد. امکان تحصیل در این دانشگاه علاوه بر قبولی در رشته های با آزمون به صورت بدون آزمون نیز امکان پذیر است و داوطلبان در صورت تمایل می توانند با اطلاع از تمامی جزئیات اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ نمایند.

جهت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

 با تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون نیاز پیش شماره) تماس بگیرید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه ها در سطح کشور هر ساله در طیف وسیعی از رشته های تحصیلی و در واحدهای مختلف این دانشگاه در سرتاسر کشور اقدام به پذیرش دانشجو می نماید. علاقمندان به تحضیل در این دانشگاه می توانند به روش گوناگون در این دانشگاه پذیرش شده و به تحصیل بپردازند.

مقاله پیشنهادی :
مشاوره تحصیلی غرب تهران

آن دسته از داوطلبان ورود به دانشگاه ازاد که به هر دلیلی امکان شرکت در کنکور دانشگاه آزاد را ندارند می توانند اقدام به  ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و تحصیل در رشته های بدون آزمون این دانشگاه نمایند.

برایثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 می بایست در زمان مقرر شده با مراجعه به سایت در نظر گرفته شده مراحل پرداخت هزینه و تکمیل فرم ثبت نام را به انجام برسانید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا به صورت دو بار در سال و برای پذیرش دانشجو در ترم مهر و بهمن صورت می پیرد. اگر در ورودی مهر نتوانستید اقدام به ثبت نام کنید می توانید برای پذیرش در ترم بهمن مراحل ثبت نام خود را انجام نمایید.

هر ساله زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در دو ترم مهر و بهمن از قبل اعلام می گردد و علاقمندان می توانند در بازه های مشخص شده اقدام به انجام مراحل ثبت نام خود نمایند.

تاکنون زمان زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 اعلام نشده است و به محض اطلاع در این صفحه اعلام خواهد شد ولی ممکن است به روال سال های گذشته ثبت نام ترم مهر و بهمن ماه در بازه های زمانی زیر انجام گیرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد- مهر 1403

در سال گدشته زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ورودی مهر در مرداد ماه انجام پذیرفت، احتمالا ثبت نام امسال نیز در همین بازه ی زمانی انجام می پذیرد.

مقاله پیشنهادی :
اعلام نتایج هدایت تحصیلی ۱۴۰۳

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد- بهمن 1403

همان طور که اعلام شده زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد- بهمن 1403 هنوز اعلام نشده است ولی احتمالا و مانند سال های گذشته زمان ثبت نام در دی ماه و اوایل بهمن ماه می باشد.

البته لازم به ذکر است که تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور در هر سال، توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می شود. داوطلبان می توانند برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام، به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی (سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی) مراجعه نمایند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد فرصت مغتنمی را برای افرادی فراهم می سازد که به هر دلیلی نمی توانند در کنکور سراسری شرکت کنند و یا تمایل دارند بدون استرس و فشار کنکور، وارد دانشگاه شوند. در این مقاله ی جامع، به تمامی سوالات شما در رابطه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد پاسخ خواهیم داد. پس با ذهن آگاهانه همراه باشید تا با اطمینان خاطر، قدم در مسیر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد بگذارید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 1403

هر ساله دانشگاه آزاد در طیف وسیعی از رشته های این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو می نماید البته امکان پذیرش در کلیه رشته به صورت بدون ازمون امکان پذیر نیست. داوطلبان می بایست برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد در بازه زمانی مربوط به ثبت نام اقدام به دانلود دفترچه ثبت نام نمایند.
در دفترچه راهنمای ثبت نام لیست کلیه رشته های دانشگاه آزاد که اقدام به پذیرش دانشجو به صورت بدون آزمون در مقاطع تحصیلی مختلف می نمایند عنوان شده است و با مطالعه ی توانید رشته های مد نظر خود را انتخاب نمایید.

توجه: این لیست فقط شامل برخی از رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد می باشد. برای اطلاع از لیست کامل رشته ها و شرایط پذیرش در هر رشته، به دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 1403 مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

برای شرکت در فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد مقطع کاردانی، لازم است تا مدارک مورد نیاز را تهیه و در زمان ثبت نام ارائه نمایید. این مدارک معمولا شامل موارد زیر می شوند:

  • اصل و کپی مدرک دیپلم متوسطه ی نظام جدید (یا مدرک معادل آن)
  • ریزنمرات تحصیلی دوره ی متوسطه
  • دو قطعه عکس پرسنلی
  • فرم تکمیل شده ی ثبت نام پذیرش بدون کنکور
  • سایر مدارک مورد نیاز که بسته به رشته ی انتخابی، ممکن است متفاوت باشد. (برای اطلاع از مدارک مورد نیاز هر رشته، به دفترچه ی پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد مراجعه نمایید)
مقاله پیشنهادی :
استرس امتحان چیست؟ (۱۰ راه کاهش اضطراب امتحان)

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از فراهم آوردن مدارک مورد نیاز، نوبت به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد می رسد. فرآیند ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود. مراحل کلی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
  • ثبت نام پذیرش بدون آزمون و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی سال 1403 را انتخاب مبکنیم.
  • گزینه خرید کارت را کلیک کرده و مراحل پرداخت هزینه را طی نمایید.

 

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

توجه: پس از انجام مراحل ثبت نام و دریافت کد پیگیری، حتما نسبت به چاپ کارت ورود به جلسه اقدام نمایید. کارت ورود به جلسه حاوی اطلاعاتی همچون محل و زمان برگزاری آزمون های داخلی دانشگاه آزاد (در صورت لزوم) می باشد.

  • پس از پرداخت هزینه به صورت اینترنتی، در صفحه اصلی گزینه ثبت نام را بفشارید.
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
  • وارد کردن کد ملی و اطلاعات خواسته شده

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از ورود به سامانه ثبت نام می بایست کلیه اطلاعات لازم را به صورت صحیح تکمیل نموده و مراحل ثبت نام خود را به انتها برسانید.

ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد

پس از اتمام فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد و اعلام نتایج پذیرش، داوطلبان پذیرفته شده می بایست نسبت به ثبت نام در دانشگاه اقدام نمایند. مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

  1. مراجعه به سایت واحد دانشگاهی محل قبولی
  2. ورود به بخش ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور
  3. تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی
  4. بارگذاری مدارک مورد نیاز
  5. پرداخت شهریه و سایر هزینه های دانشگاهی
  6. دریافت کارت دانشجویی

توجه: مدت زمان ثبت نام پذیرفته شدگان بدون کنکور دانشگاه آزاد معمولا توسط واحد دانشگاهی محل قبولی اعلام می شود. داوطلبان موظفند در این مدت نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. در غیر این صورت، قبولی آنها لغو خواهد شد.

سوالات متداول

1. آیا پذیرش در تمام رشته های دانشگاه آزاد، فقط بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود؟
خیر. تنها در برخی از رشته ها داوطلبان امکان پذیرش بدون آزمون را خواهند داشت.لیست این رشته ها در دفترچه راهنمای پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد موجود می باشد.

مقاله پیشنهادی :
راه های افزایش انگیزه برای درس خواندن کنکور ۱۴۰۳

2. آیا امکان قبولی در رشته های پرطرفدار بدون کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد؟

بله. با وجود رقابت در برخی از رشته های پرطرفدار، با انتخاب رشته ی مناسب و تلاش برای کسب نمره بالا در سوابق تحصیلی می توانید شانس قبولی خود را افزایش دهید.

3. مزایای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد چیست؟

  • عدم نیاز به شرکت در کنکور سراسری
  • امکان ادامه تحصیل برای افراد شاغل
  • تنوع رشته های بدون کنکور
  • امکان تحصیل در مقاطع مختلف

4. برای انتخاب رشته ی بدون کنکور مناسب، چه باید کرد؟

  • به علایق و استعدادهای خود توجه کنید.
  • از شرایط و ضوابط پذیرش در هر رشته به طور دقیق اطلاع پیدا کنید.
  • با مشاوران تحصیلی مشورت کنید.

ذهن آگاهانه، با آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمامی داوطلبان گرامی، همراهی مطمئن در مسیر تحصیلات عالیه شما خواهد بود.

از اینکه تا پایان این مقاله با ذهن آگاهانه همراه بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

جهت مشاوره تلفنی در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

از تلفن ثابت در سراسر کشور با شماره ۱۶۱۳_۹۰۷_۹۰۹ (بدون پیش شماره) تماس بگیرید

پاسخگویی از ۸ صبح تا ۱۲ شب حتی ایام تعطیل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا